301. توسعه رویکرد مسئله ‎محوری در مطالعات میان رشته‎ای

علی اصغر پور عزت؛ آرین قلی پور

دوره 1، شماره 3 ، تابستان 1388، ، صفحه 127-140

http://dx.doi.org/10.7508/isih.2009.03.006

چکیده
  به طور کلی، به نظر می‎رسد که عامه مردم بیشتر از نظام‎های پژوهشی به عملکرد نظام‎های آموزشی اعتماد دارند. یکی از دلایل این اعتماد، اثربخشی و کارآمدی بیشتر نظام‎های آموزشی، از حیث تأثیر صریح بر زندگی عامه است. با توسعه پژوهش‎های مسئله‎محور، این احتمال وجود دارد که نهادهای پژوهشی نیز به سطح مشابهی از اعتبار نظام‎های آموزشی ...  بیشتر

302. مطالعه میان‌رشته‌ای بحران جامعه مدرن

سید محسن علوی پور؛ علی نعمت پور

دوره 1، شماره 3 ، تابستان 1388، ، صفحه 141-167

http://dx.doi.org/10.7508/isih.2009.03.007

چکیده
  مفهوم میان‌رشته‌ای سابقه چندانی در حیطه علوم بشری ندارد. با این حال، این بدان معنا نیست که پژوهش میان‌رشته‌ای نیز کاری نوظهور است. سابقه پژوهش میان‌رشته‌ای به قرن‌ها پیش بازمی‌گردد و در واقع، به خاستگاه‌های اندیشه و تفکر قاعده‌مند انسان دربارۀ هستی و رابطه‌ای که با آن دارد. بررسی و تحلیل این سابقه فکری میان‌رشته‌ای می‌تواند ...  بیشتر