برنامه‌ریزی درسی
1. تدوین الگوی مفهومی ارتباطات آب؛ ظرفیت‌های ارتباطات برای مدیریت بحران آب در ایران

سیدسعیدرضا عاملی؛ عبدالله بیچرانلو؛ مهری بهار؛ فرزاد غلامی

دوره 11، شماره 3 ، تابستان 1398، ، صفحه 171-199

http://dx.doi.org/10.22035/isih.2020.3515.3719

چکیده
  امروزه تقریباً بر همگان آشکار شده است که مسائل محیط زیست و از جمله بحران آب به همان اندازه که موضوع علوم طبیعی است، در علوم اجتماعی هم حائز اهمیت و نیازمند توجه است. این مقاله در پی پاسخ‌گویی به این پرسش است که ارتباطات و آب از لحاظ نظری چه نسبتی با یکدیگر یافته­اند؟ و ارتباطات آب به‌مثابهٔ یک حوزۀ  میان‌رشته‌ای جدید چه ظرفیت‌هایی ...  بیشتر

2. کارکردها و کژکارکردهای بازگشت معنایی استعاره‌ها؛ مطالعۀ موردی مفهوم میان‌رشته‌ای مهندسی فرهنگی

عبدالله بیچرانلو؛ علی اصغر پورعزت

دوره 5، شماره 3 ، تابستان 1392، ، صفحه 101-121

http://dx.doi.org/10.7508/isih.2014.19.006

چکیده
  تاکنون محققان و نظریه­پردازان متعددی، سازمان را از ابعاد گوناگون، بررسی و مطالعه کرده­اند. بر اساس این مطالعات، انگاره­ها و تصاویری از این مهم ارائه شده­اند که از معروف‌ترین آنها انگاره­هایی است که در آثار «گرت مورگان» و «ماری جو هچ» طراحی و پیشنهاد شده­اند. در این مقاله،‌ به طور اجمالی کارکرد استعاره­ها در ...  بیشتر