ارائه یک مدل الگوی تلفیق میان رشته ای در طراحی برنامه های درسی

مژگان محمدی؛ کوروش فتحی واجارگاه

دوره 2، شماره 4 ، مهر 1389، ، صفحه 19-37

https://doi.org/10.7508/isih.2010.08.002

چکیده
  طراحی و سازماندهی برنامه های درسی به طور سنتی مبتنی بر شیوه رشته های علمی (موضوع مدار) با مسائل و کاستیهای عدیده ای همراه است. از جمله این مشکلات می توان به عدم توجه به برخی از اصول یادگیری اشاره کرد. در طریقه سنتی یادگیری، به منزله کسب دانش قلمداد شده و به تغییر رفتار یادگیرنده توجه نمی شود. شخصیت، نیازها و رغبت های یادگیرنده، مسائل ...  بیشتر

دانشگاه‌های مجازی بین‌المللی رویکردی بین‌المللی/ بین‌ رشته‌ای در آموزش عالی

کوروش فتحی واجارگاه؛ طلعت دیبا واجاری

دوره 1، شماره 3 ، مرداد 1388، ، صفحه 67-96

https://doi.org/10.7508/isih.2009.03.004

چکیده
  دانشگاه‌ مجازی بین‌المللی یکی از مفاهیم نسبتاً جدیدی است که در مباحث آموزش عالی، به آن توجه شده است. اساساً، دانشگاه مجازی بین‌المللی برای پاسخ به نیازها و مسائل جامعه جهانی تشکیل شده و توسعه ‌یافته است. به عبارت روشن‌تر، سه وجه یا جنبه عمده در این برنامه جدید نهفته است: وجه اول، رویکرد بین‌المللی است که در آن، دانشگاه مجازی بین‌المللی ...  بیشتر