1. کالبدشکافی دانش محتوایی-تربیتی به عنوان نوعی دانش میان‌رشته‌‌ای برای تدریس دانشگاهی

عظیمه سادات خاکباز؛ جمیله علم الهدی؛ نعمت الله موسی پور؛ اسماعیل بابلیان

دوره 4، شماره 1 ، زمستان 1390، ، صفحه 129-160

http://dx.doi.org/10.7508/isih.2012.13.007

چکیده
  هدف این مقاله معرفی نوعی دانش تلفیقی و میان‌‌رشته‌‌ای برای تدریس دانشگاهی است. این دانش تلفیقی خاص از دانش تعلیم و تربیت و محتوای تخصصی است که مدرس قرار است آن را تدریس کند و به آن دانش محتوایی-تربیتی می‌‌گویند. با آن‌‌که این دانش، اثر گذارترین دانش تدریس شناخته شده است که قادر است گفتمان تدریس دانشگاهی را تخصصی کند، هنوز ماهیت ...  بیشتر