علوم ارتباطات
1. بازنمایی مسئلۀ آب ایران در روزنامه‎ها؛ تحلیل محتوای روزنامه‎های ایران، شرق، دنیای اقتصاد، و کیهان از سال 1391 تا 1397

هادی خانیکی؛ سیده ثریا موسوی

دوره 11، شماره 4 ، پاییز 1398، ، صفحه 167-199

http://dx.doi.org/10.22035/isih.2020.3654.3835

چکیده
  در حال حاضر، برداشت آب در ایران بیش از ظرفیت منابع تجدید‎پذیر است. افزون‌بر‌این، شاهد کاهش آب‎های سطحی و زیرزمینی هستیم، اما به‌نظر می‌رسد مسئلۀ آب، چنان‌که باید، در جامعه درک نشده است و فهم مشترکی از آن وجود ندارد. رسانه، نهادی است که می‎تواند در این زمینه نقش مهمی ایفا کند. در چند سال گذشته، با جدی‎تر شدن مسئلۀ آب و آشکارتر ...  بیشتر

علوم ارتباطات
2. رسانه‌های اجتماعی و مشارکت سیاسی؛ فراتحلیل مشارکت سیاسی کاربران رسانه‌های اجتماعی

هادی خانیکی؛ یوسف خجیر

دوره 11، شماره 1 ، زمستان 1397، ، صفحه 101-128

http://dx.doi.org/10.22035/isih.2019.3122.3422

چکیده
  این مقاله با هدف فراتحلیل پژوهش‌های مرتبط با «رسانه­های اجتماعی و مشارکت سیاسی» در دو سطح پژوهش خارجی و داخلی نخست به بررسی نقاط قوت و ضعف این پژوهش­ها و سپس مقایسۀ بین آن‌ها می‌پردازد. در این فراتحلیل، پژوهش­ها در سه بخش نظری (چهار معیار)، روشی (ده معیار)، و نتیجه­شناختی (دو معیار) بررسی شدند. فراتحلیل بیانگر این است که ...  بیشتر

3. چارچوب‌بندی بیوتکنولوژی در محتوای نمایشی سیمای ج.ا.ا.

هادی خانیکی؛ محمدحسین پناهی؛ محمد امین قانعی راد؛ زرین زردار

دوره 6، شماره 3 ، تابستان 1393، ، صفحه 23-52

http://dx.doi.org/10.7508/isih.2014.23.002

چکیده
  رسانه‌ها به عنوان شکل‌دهندگان به افکار عمومی، نقشی تعیین‌کننده در حمایت از رشد و توسعه علم و فناوری دارند. آنها این کار را از طریق طراحی چارچوب‌های رسانه‌ای برای طرح موضوعات مختلف علمی انجام می‌دهند. این مقاله به دنبال شناسایی چارچوب‌هایی است که سریال‌های تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران به کمک آنها بیوتکنولوژی را به تصویر کشیده‌اند. در ...  بیشتر