میان رشته‌ای
آینده علم و آموزش در اندیشه سید حسین نصر؛ نگاهی میان‌رشته‌ای به فرایند بازسازی معرفت در چارچوب اندیشه سنت‌گرایی

رضا ماحوزی؛ مسعود اعتصامی

دوره 9، شماره 3 ، تیر 1396، ، صفحه 93-109

https://doi.org/10.22631/isih.2017.2095.2605

چکیده
  سنت‌گرایی به‌عنوان یکی از جریان‌های نیرومند فکری دنیای معاصر، از طریق نقد نشانه‌های دنیای جدید و نظام آموزشی و فرهنگی آن، خواهان ایجاد نظم جدیدی در عرصه فرهنگ، علم، و آموزش است. این جریان، به پشتوانه بهره‌مندی از یک سنت فکری فلسفی و عرفانی، توانسته است در دهه‌های اخیر ذهن‌های بسیاری را در کشورها و فرهنگ‌های مختلف متوجه خود کند. ...  بیشتر

نوع‌شناسی مطالعات مدیریت اسلامی به‌عنوان یک دانش میان رشته‌ای

محمدحسین رحمتی

دوره 1، شماره 4 ، آذر 1388، ، صفحه 197-220

https://doi.org/10.7508/isih.2009.04.008

چکیده
  در مقاله‌ی حاضر، پس از ارائه‌ی تعریف از علم و دین و تشریح رابطه‌ی آنها، «علم دینی» و رویکردهای مختلف نسبت به آن تشریح می‌شوند. در ادامه، ضمن تبیین حوزه‌ی بحث علم دینی، جایگاه ارزش‌ها در علوم مورد توجه قرار گرفته و روش‌های ارزش‌محور کردن علوم (تکنیک تهذیب علوم و بومی‌سازی) مورد اشاره واقع می‌شوند و میان‌رشته‌ای بودن مدیریت ...  بیشتر