نوآوری و فناوری
‌تأثیر ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری مدیران بر گرایش‌های احساسی سرمایه‎گذاران

آرش حسین پور؛ محمدحسین رنجبر؛ جهانبخش اسدنیا؛ فائق احمدی

دوره 12، شماره 4 ، مهر 1399، ، صفحه 129-158

https://doi.org/10.22035/isih.2020.3935.4043

چکیده
  عوامل رفتاری و روانی در قالب اطمینان بیش‌از‌حد مدیران، هزینه‌های نمایندگی، رفتار مدیریت سود، و کوته‌بینی مدیران می‌تواند بر شفافیت اطلاعاتی تأثیر بگذارد و باعث تغییرات چشمگیری در آن‌ها شود. افزون‌براین، شواهد حکایت از این دارد که سرمایه‌گذاران برای تعیین ارزش سهام، تحت تأثیر قضاوت‌های مبتنی‌بر تصورات ذهنی، اطلاعات غیرعلمی، ...  بیشتر