طراحی برنامه درسی میان رشته ای در حوزه آموزش عالی

جمال سلیمی؛ حسن ملکی

دوره 2، شماره 4 ، مهر 1389، ، صفحه 39-68

https://doi.org/10.7508/isih.2010.08.003

چکیده
  مبنای نظری برنامه درسی بین رشته ای را می توان در فلسفه آموزشی پیشرفت گرایی یافت. نهضت پیشرفت گرایی رویکردی به آموزش و یادگیری است که در آن بر خلاقیت، فعالیت، یادگیری طبیعی، کسب تجارب یادگیری در جهان واقعی و تجاربی از این نوع تاکید زیادی می شود. یکی دیگر از مبانی نوین نظری رویکرد بین رشته ای، تئوری «سازنده گرایی » است. این تئوری ...  بیشتر