میان رشته‌ای
فراتحلیل کیفی وضعیت اشتغال دانش‌آموختگان در ایران

فاطمه منصوریان راوندی؛ محمد گنجی؛ نرگس نیکخواه قمصری

دوره 12، شماره 1 ، دی 1398، ، صفحه 145-172

https://doi.org/10.22035/isih.2020.3466.3679

چکیده
  در سال‌های اخیر، به‌رغم انجام پژوهش‌های فراوان در مورد اشتغال دانش‌آموختگان در کشور، همچنان ابعادی از این موضوع ناشناخته مانده و براین‌اساس، انجام فراتحلیل کیفی در این زمینه می‌تواند ضمن مشخص کردن ویژگی‌های روش‌شناختی و محتوایی این پژوهش‌ها، خلأهای پژوهشی موجود در این حوزه را شناسایی کند؛ بنابراین، در این مقاله با استفاده ...  بیشتر

میان رشته‌ای
مدل پیشبرد دیپلماسی علم و فناوری در کشور از زاویه مطالعات میان‌رشته‌ای نظام‌های آموزش عالی و سیاست خارجی؛ مورد مطالعه: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

طلیعه مقیمی؛ حمیدرضا اراسته؛ کامران محمدخانی

دوره 8، شماره 4 ، مهر 1395، ، صفحه 195-224

https://doi.org/10.22035/isih.2016.232

چکیده
  با توجه به پیشرفت‌های علمی اخیر در جمهوری اسلامی ایران، پیشبرد دیپلماسی علم و فناوری در اولویت برنامه‌های راهبردی کشورمان قرار گرفته است. مقاله حاضر به‌لحاظ پرداختن به نقش نظام‌های آموزش عالی و سیاست خارجی در پیشبرد دیپلماسی علم و فناوری، از نوع پژوهش‌های میان‌رشته‌ای نوآورانه است و برای نخستین‌بار با ایجاد رابطه‌ای دوسویه ...  بیشتر

مدیریت شهری در نظام آموزش عالی ایران: ارزیابی فلسفه وجودی و الزامات میان‌رشته‌ای

غلامرضا کاظمیان؛ مجید حقیقی

دوره 3، شماره 2 ، تیر 1390، ، صفحه 75-98

https://doi.org/10.7508/isih.2011.1011.004

چکیده
  رشته مدیریت شهری چند سالی است که در دانشگاه‌های معتبر کشور ارائه می‌شود. هدف این رشته آماده کردن دانشجویان برای اداره و مدیریت شهرها به عنوان یک سیستم پیچیده و مشتمل بر مؤلفه‌ها و متغیرهای غیرمنتظره است. با وجود گذشت چند سال از برقراری رشته مدیریت شهری هنوز هم در میان برخی مجامع تخصصی و اجرایی ابهاماتی در مورد ضرورت و نیاز به این ...  بیشتر