میان رشته‌ای
1. مدل پیشبرد دیپلماسی علم و فناوری در کشور از زاویه مطالعات میان‌رشته‌ای نظام‌های آموزش عالی و سیاست خارجی؛ مورد مطالعه: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

طلیعه مقیمی؛ حمیدرضا اراسته؛ کامران محمدخانی

دوره 8، شماره 4 ، پاییز 1395، ، صفحه 195-224

http://dx.doi.org/10.22035/isih.2016.232

چکیده
  با توجه به پیشرفت‌های علمی اخیر در جمهوری اسلامی ایران، پیشبرد دیپلماسی علم و فناوری در اولویت برنامه‌های راهبردی کشورمان قرار گرفته است. مقاله حاضر به‌لحاظ پرداختن به نقش نظام‌های آموزش عالی و سیاست خارجی در پیشبرد دیپلماسی علم و فناوری، از نوع پژوهش‌های میان‌رشته‌ای نوآورانه است و برای نخستین‌بار با ایجاد رابطه‌ای دوسویه ...  بیشتر

2. مدیریت شهری در نظام آموزش عالی ایران: ارزیابی فلسفه وجودی و الزامات میان‌رشته‌ای

غلامرضا کاظمیان؛ مجید حقیقی

دوره 3، شماره 23 ، تابستان 1390، ، صفحه 75-98

http://dx.doi.org/10.7508/isih.2011.1011.004

چکیده
  رشته مدیریت شهری چند سالی است که در دانشگاه‌های معتبر کشور ارائه می‌شود. هدف این رشته آماده کردن دانشجویان برای اداره و مدیریت شهرها به عنوان یک سیستم پیچیده و مشتمل بر مؤلفه‌ها و متغیرهای غیرمنتظره است. با وجود گذشت چند سال از برقراری رشته مدیریت شهری هنوز هم در میان برخی مجامع تخصصی و اجرایی ابهاماتی در مورد ضرورت و نیاز به این ...  بیشتر

میان رشته‌ای
3. فراتحلیل کیفی وضعیت اشتغال دانش‌آموختگان در ایران

محمد گنجی؛ نرگس نیکخواه قمصری؛ فاطمه منصوریان راوندی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 13 اردیبهشت 1399

http://dx.doi.org/10.22035/isih.2020.3466.3679

چکیده
  طی سال‌های اخیر، علی‌رغم انجام پژوهش‌های متعدد در حوزۀ اشتغال دانش آموختگان در کشور، همچنان ابعادی از این موضوع ناشناخته بوده و براین اساس، انجام فراتحلیل کیفی در این زمینه می‌تواند ضمن مشخص ساختن ویژگی‌های روش‌شناختی و محتوایی این پژوهش‌ها، خلأهای پژوهشی موجود در این حوزه را شناسایی نماید. لذا با استفاده از روش فراتحلیل کیفی، ...  بیشتر