«فهم انتقادی»، پیش‌شرط روش‌شناختی مطالعات میان‌رشته‌ای

ناصرالدین علی تقویان

دوره 3، شماره 4 ، مهر 1390، ، صفحه 21-44

https://doi.org/10.7508/isih.2011.12.002

چکیده
  در این جستار، مشکل عمدة اجرای طرح‌ها و پژوهش‌های میان‌رشته‌ای در این نکته دیده شده است که در این گونه طرح‌ها در نهایت دو نوع الگوی روش‌شناختی در برابر هم صف‌آرایی می‌کنند که همانا روش‌شناسی کمیِ مورد استفاده در علوم طبیعی و روش‌شناسی کیفیِ مورد استفاده در علوم انسانی و اجتماعی است. این مشکل، کار را به جایی رسانده است که گفت‌وگوی ...  بیشتر