آموزش مهارت‌های تفکر انتقادی: رویکردی بین‌رشته‌ای

محمد عسگری

دوره 4، شماره 2 ، اردیبهشت 1391، ، صفحه 35-64

https://doi.org/10.7508/isih.2012.14.003

چکیده
  پرورش مهارت‌های تفکر، به‌خصوص مهارت‌های تفکر انتقادی از دوران باستان مورد توجه حوزه‌های معرفت بوده است. پیچیده و چندبعدی شدن مسایل امروز جامعه بشری، بر اهمیت پرورش تفکر انتقادی به عنوان محور تمرکز دوره‌های میان‌رشته‌ای افزوده است. در این مقاله با رویکردی میان‌رشته‌ای به آموزش تفکر انتقادی توجه شده است؛ از این منظر، این مقاله ...  بیشتر