مدیریت آموزشی
1. مقایسه طرز تلقی استادان دوره های زبان انگلیسی تخصصی و عمومی از دانش و مهارت های خود در دو سیستم آموزشی از راه دور و حضوری

راضیه ربانی یکتا

دوره 10، شماره 2 ، بهار 1397، ، صفحه 141-163

http://dx.doi.org/10.22035/isih.2018.291

چکیده
  هدف از مقاله حاضر فهم این مسئله است که آیا تفاوتی بین تلقی استادان زبان عمومی و تخصصی از اطلاعات آموزشی و مهارت‌های تدریس‌شان در سیستم‍‌های آموزشی از راه دور و حضوری وجود دارد؟ 84 نفر از استادان تازه‍‌کار در دوره‍‌های درسی زبان عمومی و زبان تخصصی از یکی از دانشگاه‌های دارای سیستم آموزشی حضوری و 50 نفر دیگر از دانشگاهی با سیستم ...  بیشتر

زبان و ادبیات
2. استفاده از فناوری‌های نوین در تدریس زبان و نگرش مدرسان و زبان‌آموزان به جایگاه موازین اخلاقی در کاربرد این فناوری‌ها

وحیدرضا میرزائیان

دوره 8، شماره 3 ، تابستان 1395، ، صفحه 39-52

http://dx.doi.org/10.22035/isih.2016.223

چکیده
  یکی از دغدغه‌های بشر امروز، با وجود هر دین و آیین، رعایت اخلاق و شئونات انسانی است؛ این مقاله نیز با تکیه بر همین مهم نگاهی دارد به لزوم رعایت معیارهای اخلاقی هنگام استفاده از فضای مجازی در آموزش و یادگیری به صورت عام و آموزش زبان به صورت خاص. سعی شده است تا شناختی از وضعیت موجود در زمینه رعایت موازین اخلاقی و محیط‌های آموزش مجازی و ...  بیشتر

مدیریت آموزشی
3. ارزیابی نظریه‌پردازی در مطالعات مدیریت آموزشی بر اساس معیارهای بین‌رشته‌ای

محمد رضا آهنچیان؛ سمیه ابراهیمی کوشک مهدی؛ رضوان حسینقلی زاده

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 24 مهر 1400

http://dx.doi.org/10.22035/isih.2021.374

چکیده
  مناقشه درباره نظریه و نظریه‌پردازی در مدیریت آموزشی چالشی قدیمی‌و پابرجاست. با وجود ادعای بسیاری از متخصصان مبنی بر بین‌رشته‌ای و تلفیقی بودن حوزه مدیریت آموزشی کار بر روی مبانی معرفتی و شناسایی نوع و گونه بین‌رشته‌ای در مدیریت آموزشی که منجر به نظریه معتبر در این حوزه شود، بسیار تنک مایه بوده است. با در نظر گرفتن دو رویکرد کلان ...  بیشتر