• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
فصلنامه مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم انسانی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 10 (1396-1397)
دوره دوره 9 (1395-1396)
دوره دوره 8 (1395-1394)
دوره دوره 7 (1394-1393)
دوره دوره 6 (1393-1392)
دوره دوره 5 (1392-1391)
دوره دوره 4 (1391-1390)
دوره دوره 3 (1390-1389)
دوره دوره 2 (1389-1388)
دوره دوره 1 (1388-1387)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
خورسندی طاسکوه, علی. (1388). میان رشتگی و مسائل آن در آموزش عالی. فصلنامه مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم انسانی, 1(2), 85-101. doi: 10.7508/isih.2009.02.005
علی خورسندی طاسکوه. "میان رشتگی و مسائل آن در آموزش عالی". فصلنامه مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم انسانی, 1, 2, 1388, 85-101. doi: 10.7508/isih.2009.02.005
خورسندی طاسکوه, علی. (1388). 'میان رشتگی و مسائل آن در آموزش عالی', فصلنامه مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم انسانی, 1(2), pp. 85-101. doi: 10.7508/isih.2009.02.005
خورسندی طاسکوه, علی. میان رشتگی و مسائل آن در آموزش عالی. فصلنامه مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم انسانی, 1388; 1(2): 85-101. doi: 10.7508/isih.2009.02.005

میان رشتگی و مسائل آن در آموزش عالی

دوره 1، شماره 2، بهار 1388، صفحه 85-101  XML اصل مقاله (133 K)
شناسه دیجیتال (DOI): 10.7508/isih.2009.02.005
نویسنده
علی خورسندی طاسکوه
پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تهران، ایران
چکیده
فعالیت‌های میان‌رشته‌ای، مطلوبیت عام یافته‌ است و در حوزه‌های نهادی «دانش» و اجتماعات سازمانی «آموزش»، گسترش یافته است و به مثابه مشخصه نوین شیوه تولید دانش و سیاست‌گذاری عرضه آموزش، از ارزش و اعتبار سیاست‌گذاری برخوردار شده است. به اعتباری، به‌ رغم واکنش‌ها و مقاومت‌های پراکنده، «فعالیت‌های میان‌رشته‌ای» امروز جالب توجه و مطلوب نهادهای تولید و اشاعه دانش و نیز فضاهای سازمانی و اجتماعی آموزش است. با وجود این، آنها، به ویژه در عمل، با موانع پیچیده، چالش‌های جدی و انتقاداتی مواجه هستند.
این مقاله توصیفی ـ تحلیلی، با تمرکز و تأکید بر علوم انسانی میان‌رشته ای، عمده‌ترین موانع و چالش‌هایی را که در سه دهه اخیر، فعالیت‌های میان‌رشته‌ای را با مسئله اثربخشی و بهره‌وری مواجه کرده است، در قالب سه دسته اصلی موانع (چالش‌های‌) «سازمانی»، موانع «حرفه‌ای»، و موانع «فرهنگی» بررسی و تبیین ‌می‌کند. در پایان، تلاش خواهد شد موانع و چالش‌های خاصی تبیین شود که برنامه‌ها و فعالیت‌های میان‌رشته‌ای در حوزه علوم انسانی با آنها روبروست.
کلیدواژه‌ها
فعالیت میان‌رشته‌ای؛ موانع فرهنگی؛ موانع حرفه‌ای؛ موانع سازمانی؛ آموزش عالی
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 7,793
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4,302
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

 

Interdisciplinary Studies in the Humanities is licensed under a

Creative Commons Attribution 4.0 International CC-BY 4.0

 

web traffic analysis
Journal Management System. Designed by sinaweb.