@article { author = {Jafari Sani, Hossein and Karami, Morteza and Pak Mehr, Hamideh}, title = {Identification Integrated Curriculum Model in Humanities Based on Fogarty's View and Its Gap with Expected Statuses of Students}, journal = {Interdisciplinary Studies in the Humanities}, volume = {5}, number = {4}, pages = {119-134}, year = {2013}, publisher = {Iranian Institute for Social & Cultural Studies}, issn = {2008-4641}, eissn = {2008-4846}, doi = {10.7508/isih.2014.20.006}, abstract = {The main goal of this study was Identification integrated curriculum model (within disciplines, across several disciplines and within and across learners) in humanities based on Fogarty's view and its gap with expectedstatuses ofstudents. Research method was descriptive and population was all the humanities students in Ferdowsi University of Mashhad in the 93-92 academic year. The sample size was 216 students and selected through stratified sampling. Research tool was questionnaire that designedbased on the Fogarty's model. Results showed that: from students view, within disciplines (fragmented) model is dominated for the development and implementation of curriculum now. Studentsareexpected integration within and across learners and there is significant difference between the existing and expected conditions in the three major models of integrating the humanities curriculum based on Fogarty's view.}, keywords = {Curriculum,humanities,Integration,Within Disciplines,Across Several Disciplines and Within and Across Learners}, title_fa = {شناسایی الگوی تلفیق برنامه‌ درسی علوم انسانی و فاصله آن با وضعیت مورد انتظار دانشجویان، بر اساس دیدگاه فوگارتی}, abstract_fa = {مطالعه‌ی حاضر با هدف شناسایی الگوی تلفیق برنامه درسی (درون‌رشته­ای، بین‌رشته ­ای و تلفیق در یادگیرندگان) علوم انسانی و بررسی میزان فاصله آن با وضعیت مورد انتظار صورت پذیرفت. روش پژوهش از نوع توصیفی / مقایسه‌ای بود و جامعه‌ی آماری شامل تمامی دانشجویان رشته­های علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد در سال تحصیلی 93-92 بود. تعداد 216  نفر از دانشجویان طبق فرمول حجم نمونه و به شیوه‌ی طبقه­ای نسبی انتخاب و پرسشنامه­ محقق‌ساخته بر اساس ده الگوی تلفیق برنامه درسی مطرح شده توسط فوگارتی که روایی و پایایی آن نیز احراز گردید را تکمیل کردند. یافته‌ها نشان دادکه: 1- از دید دانشجویان علوم انسانی، در حال حاضر، الگوی تلفیق درون‌رشته‌ای بر تدوین و اجرای برنامه‌های درسی این حوزه حاکم است. 2- الگوی تلفیق در ذهن یادگیرنده، مورد انتظار دانشجویان است. 3- از نظر دانشجویان، بین وضع موجود و وضع مورد انتظار در هر سه دسته از الگوهای کلان تلفیق طبق دیدگاه فوگارتی در برنامه‌های درسی رشته‌های علوم انسانی تفاوت وجود دارد. با عنایت به یافته‌های حاصل، توجه به الگوی تلفیق برنامه درسی در ذهن یادگیرندگان، در راستای بازنگری علوم انسانی مد نظر قرار می‌گیرد.}, keywords_fa = {برنامه درسی,علوم انسانی,تلفیق درون‌رشته‌ای,تلفیق بین رشته‌ای,تلفیق در یادگیرندگان}, url = {http://www.isih.ir/article_148.html}, eprint = {http://www.isih.ir/article_148_cc9f3a1f4d540c349eb55ea7831d2f64.pdf} }