@article { author = {Moghaddam, Alireza}, title = {Virtual Instruction: An Interdisciplinary Window to Knowledge Construction}, journal = {Interdisciplinary Studies in the Humanities}, volume = {5}, number = {4}, pages = {135-159}, year = {2013}, publisher = {Iranian Institute for Social & Cultural Studies}, issn = {2008-4641}, eissn = {2008-4846}, doi = {10.7508/isih.2014.20.007}, abstract = {This article touches upon how virtual instruction, as an interdisciplinary window, might facilitate knowledge construction. In order to do so, an online educational platform and its capabilities are explored, and examples of collaboration are given. Then these examples are analyzed to figure out how online collaboration could set the stage for knowledge construction. Participants included a number of preservice teachers who took a mathematics education course which was offered blended. The participants were put into groups of 6-9, and were asked to solve and discuss mathematical questions as well as how to teach them to elementary school students. Grounded theory method was applied to make sense of the data, and Vygotsky’s socio-cultural theory of learning was used as a lens to look at the social environment. Findings show that knowledge construction is likely to happen in two forms, individual or social. When there is no reference to other postings or responses to an individual from any of the group members, individual knowledge construction is taking place. Conversely, when preservice teachers collaborate on an issue to help each other build knowledge of pedagogy and that of subject matter, knowledge construction is more social in nature. Moreover, the instructor's role, and capabilities of the platform are amongst the factors affecting knowledge construction.}, keywords = {Collaboration,knowledge construction,web 2.0}, title_fa = {آموزش در فضای مجازی: پنجره‌ای میان‌رشته‌ای برای تولید دانش}, abstract_fa = {با عطف توجه به پرسش امکان تولید دانش با رویکرد میان‌رشته‌ای، مقاله حاضر به بحث درباره نوعی وب۲ و مجهزسازی کاربران به ابزار مشارکت و تولید دانش در فضای مجازی می‌پردازد. به این منظور به قابلیت‌های یک نرم‌افزار در فراهم‌کردن فضای تولید دانش توجه شده مثال‌هایی از مشارکت که بر روی ‌این نرم‌افزار انجام شده است توضیح داده می‌شود. سپس این مثال‌ها تجزیه و تحلیل می‌شوند تا نشان داده شود که برای ایجاد مشارکت آنلاین چه چیزی لازم است و این مشارکت تحت چه شرایطی ممکن است منجر به تولید دانش شود. مشارکت‌کنندگان در این تحقیق شامل تعدادی دانشجو معلم بودند که در یک دوره‌ی آموزش ریاضیات که به صورت تلفیقی (ترکیبی از آموزش کلاسی و آنلاین) بود شرکت داشتند. مشارکت‌کنندگان در گروه‌های ۹-۶ نفری قرار داده شدند و از آنها خواسته شده بود که به حل مساﺋل ریاضی و بحث درباره‌ی آنها و چگونگی تدریس این مساﺋل به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی بپردازند. از روش تحقیق نظریه‌ی داده‌بنیاد برای تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده شد و نظریه‌ی یادگیری فرهنگی- اجتماعی ویگوتسکی به عنوان دریچه‌ای برای مطالعه‌ی محیط اجتماعی به کار برده شد. یافته‌های تحقیق حاکی از مواردی از تولید دانش به صورت انفرادی و اجتماعی است؛ زمانی که اعضای گروه هیچ اشاره‌ای به اطلاعات یا پاسخ‌های اعضای دیگر گروه نمی‌کنند تولید دانش به صورت انفردی روی داده است. برعکس، زمانی که آنها در زمینه مسئله‌ای با هم مشارکت می‌کنند، تولید دانش بیشتر ماهیتی اجتماعی دارد. علاوه بر این، نقش مدرس، مداخله یا کناره‌گیری وی، و قابلیت‌های چندرسانه‌ای نرم‌افزار در شکل‌گیری نوع تولید دانش مؤثر بوده‌اند.}, keywords_fa = {Collaboration,knowledge construction,web 2.0}, url = {http://www.isih.ir/article_149.html}, eprint = {http://www.isih.ir/article_149_f53c2ab8c750389d71f026d59d92d271.pdf} }