@article { author = {Arefi, Mahbobe}, title = {InterdisciplinaryProgramms, Engineering in Higher Education}, journal = {Interdisciplinary Studies in the Humanities}, volume = {2}, number = {4}, pages = {69-94}, year = {2012}, publisher = {Iranian Institute for Social & Cultural Studies}, issn = {2008-4641}, eissn = {2008-4846}, doi = {10.7508/isih.2010.08.004}, abstract = {Review and study how and type of planning system of higher education, is considered constant and serious. According to the needs and circumstances ,a variety of ideas, over time, have raised. In this article ,interdisciplinary approach including it's concepts, applications, conditions ,requirements and challenges by using of theoretical and analytic method has been studied. Results have indicated that the wide range of conceptual approaches, multiple levels and requirements .Despite of being numerous problems and complexity, it could be used in higher education ,an one effective approach , among or beside others, to address the new requirements and needs.}, keywords = {Interdisciplinary,Planning,higher education,Challenges,Curriculum}, title_fa = {مباحثی در مهندسی برنامه های درسی میان رشته ای در آموزش عالی}, abstract_fa = {بررسی و مطالعه چگونگی و نوع برنامه ریزی در نظام های آموزش عالی از دغدغه های مداوم و جدی محسوب می گردد. بدین لحاظ صاحبان نظر در این عرصه با توجه به نیاز ها و شرایط، ایده‌های متنوعی را در طول زمان مطرح نموده‌اند که در این مقاله یکی از آن مجموعه تحت عنوان رویکرد برنامه ریزی میان رشته ای شامل مفاهیم،کاربردها ،سطوح و الزامات و شرایط آن ،به طور کلی و با روش مطالعه نظری و تحلیلی مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج بیانگر گسترده بودن طیف مفهومی رویکرد و سطوح چند گانه و الزامات متعددی است و علیرغم پیچیده بودن و وجود مشکلات، می توان از آن به عنوان یک رویکرد موثر در جهت پاسخگوئی به نیاز های جدید در آموزش عالی استفاده نمود.}, keywords_fa = {میان رشته‌ای,برنامه ریزی,آموزش عالی,سطوح برنامه,چالش ها,برنامه درسی}, url = {http://www.isih.ir/article_73.html}, eprint = {http://www.isih.ir/article_73_cf8c11693b4e73d0eee69a31e50eb235.pdf} }