%0 Journal Article %T چگونگی ارزشیابی برنامه‌های درسی میان‌رشته‌ای %J فصلنامه مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم انسانی %I مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری %Z 2008-4641 %A بازرگان, عباس %D 2009 %\ 06/28/2009 %V 1 %N 3 %P 55-66 %! چگونگی ارزشیابی برنامه‌های درسی میان‌رشته‌ای %K میان‌رشته‌ای %K ملاک‌ ارزشیابی %K ارزشیابی %K برنامه درسی %K سطح ارزشیابی %R 10.7508/isih.2009.03.003 %X در گذشته، در دسترس بودن سرمایه، نیروی کار و مواد اولیه از جمله عوامل اصلی پیشرفت کشورها محسوب می‌شد. اما در آغاز هزاره سوم، دستیابی به دانش، اشاعه و کاربرد آن جایگاه بسیار تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت کشورها پیدا کرده است. لذا، جایگاه آموزش عالی در این زمینه انکارناپذیر است. همچنین، نیاز به تدوین و اجرای برنامه‌های آموزشی و درسی که بتواند هماهنگ با تحولات یاد شده به نیازهای جامعه پاسخ دهد، در اولویت است. در این مقاله ابتدا، ضمن اشاره به ویژگی های برنامه درسی میان رشته ای به هدف ارزشیابی این نوع برنامه درسی اشاره خواهد شد. سپس ملاک‌های ارزشیابی آن مورد نظر قرار می‌گیرد و سرانجام، چهار سطح ارزشیابی برنامه درسی میان‌رشته‌ای بیان می‌شود. %U http://www.isih.ir/article_19_153a0a9118bdcaa8bc016eb5b5aab2d7.pdf