• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
فصلنامه مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم انسانی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 10 (1396-1397)
دوره دوره 9 (1395-1396)
دوره دوره 8 (1395-1394)
دوره دوره 7 (1394-1393)
دوره دوره 6 (1393-1392)
دوره دوره 5 (1392-1391)
دوره دوره 4 (1391-1390)
دوره دوره 3 (1390-1389)
دوره دوره 2 (1389-1388)
دوره دوره 1 (1388-1387)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
آراسته, حمیدرضا. (1388). میان‌رشته‌ای‌‌ها در آموزش عالی. فصلنامه مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم انسانی, 1(2), 25-40. doi: 10.7508/isih.2009.02.002
حمیدرضا آراسته. "میان‌رشته‌ای‌‌ها در آموزش عالی". فصلنامه مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم انسانی, 1, 2, 1388, 25-40. doi: 10.7508/isih.2009.02.002
آراسته, حمیدرضا. (1388). 'میان‌رشته‌ای‌‌ها در آموزش عالی', فصلنامه مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم انسانی, 1(2), pp. 25-40. doi: 10.7508/isih.2009.02.002
آراسته, حمیدرضا. میان‌رشته‌ای‌‌ها در آموزش عالی. فصلنامه مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم انسانی, 1388; 1(2): 25-40. doi: 10.7508/isih.2009.02.002

میان‌رشته‌ای‌‌ها در آموزش عالی

دوره 1، شماره 2، بهار 1388، صفحه 25-40  XML اصل مقاله (152 K)
شناسه دیجیتال (DOI): 10.7508/isih.2009.02.002
نویسنده
حمیدرضا آراسته
دانشگاه تربیت معلم
چکیده
مسائل و مشکلات اجتماعی، گسترش دانش‌ها و پیشرفت فناوری‌‌های جدید نیاز برای راه‌اندازی رشته‌‌های میان‌رشته‌ای را مضاعف کرده است. در چهل سال گذشته، این گونه رشته‌‌ها دستاوردهای چشمگیری را برای جوامع به ارمغان آورده‌ است و پژوهشگران نیز روش‌‌هایی را برای ترکیب علاقه‌مندی‌‌های علمی، بینش‌‌ها، و مهارت‌‌های گسترده طراحی کرده‌اند. چنین بوده است که اعضای هیئت علمی و دانشجویان به طور افزایشی، به سوی این گونه رشته‌‌ها جذب شده‌اند. این مقاله ضمن بررسی ماهیت مفهومی و بیان برخی تجربیات، به نقاط قوت و ضعف این گونه رشته‌‌ها می‌پردازد. در پایان، پیشنهادهایی برای راه‌اندازی رشته‌‌های میان‌رشته‌ای می‌شود.
کلیدواژه‌ها
پژوهش؛ چندرشته؛ میان‌رشته؛ مسائل اجتماعی؛ آموزش عالی؛ رشته‌
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 7,448
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4,355
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

 

Interdisciplinary Studies in the Humanities is licensed under a

Creative Commons Attribution 4.0 International CC-BY 4.0

 

web traffic analysis
Journal Management System. Designed by sinaweb.