نویسندگان
1 عضو هیئت علمی گروه مدیریت دولتی دانشگاه تهران
2 عضو هیئت علمی گروه مدیریت دولتی دانشگاه تهران، تهران، ایران.
چکیده
به طور کلی، به نظر میرسد که عامه مردم بیشتر از نظامهای پژوهشی به عملکرد نظامهای آموزشی اعتماد دارند. یکی از دلایل این اعتماد، اثربخشی و کارآمدی بیشتر نظامهای آموزشی، از حیث تأثیر صریح بر زندگی عامه است. با توسعه پژوهشهای مسئلهمحور، این احتمال وجود دارد که نهادهای پژوهشی نیز به سطح مشابهی از اعتبار نظامهای آموزشی دست یابند. توسعه پژوهشهای مسئلهمحور مستلزم تجدید نظر در طرحهای پژوهشی و شیوههای برنامهریزی و اجرای آنهاست و فراگرد پژوهش را به پرهیز از پیشگویی و تقلید و جدیت در جلب همکاری متخصصان رشتههای گوناگون برمیانگیزاند. از این رو، تأکید میشود که توسعه پژوهشهای مسئلهمحور مستلزم تشکیل گروههای فرارشتهای و توسعه سبکها و ساختارهای جدید مدیریت در فراگرد پژوهش است.
کلیدواژهها
ارسال نظر در مورد این مقاله