1. اعضای هیأت علمی و ساختار سازمانی: تعارضات میان‌رشته‌‏ای

حسن محجوب عشرت آبادی؛ عماد ملکی‌نیا؛ داود قرونه

دوره 4، شماره 4 ، پاییز 1391، صفحه 1-34

http://dx.doi.org/10.7508/isih.2012.16.001

چکیده
  فعالیت‌های میان‏ رشته ‏ای به‌عنوان یک نوآوری در جهت مقابله با چالش‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی فراروی آموزش عالی در نظر گرفته شده است. فشارهای بیرونی و نیاز به ترکیب حوزه‌های مختلف دانش برای حل مسائل امروزی، اهمیت تحقیقات میان‏رشته‏ای را دو چندان کرده است و فعالیت‌های میان‏رشته‏ای نوشداروی مشکلات آموزش عالی امروزی ...  بیشتر

2. نقش توسعه اعضای هیات علمی در ارتقاء مطالعات میان‌رشته‌ای

ثنا صفری

دوره 4، شماره 4 ، پاییز 1391، صفحه 35-52

http://dx.doi.org/10.7508/isih.2012.16.002

چکیده
  آموزش عالی به‌عنوان نظام پرورش نیروی انسانی متخصص و تولیدکننده دانش نقش مهمی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر کشور دارد. این نقش به ویژه در توسعه انسانی کارآزموده کشورها و پرورش افراد متخصص به ویژه اعضای هیات علمی انکارناپذیر است. در این راستا می‌توان سند چشم انداز بیست سال آینده توسعه جامعه ایرانی را مورد نظر قرار داد. در این ...  بیشتر

3. تحلیل و رتبه‌بندی عوامل موثر بر بهبود کیفیت آموزشی (مطالعه موردی: دانشگاه اصفهان)

غلامعلی طبرسا؛ مهدی حسنوند مفرد؛ محسن عارف نژاد

دوره 4، شماره 4 ، پاییز 1391، صفحه 53-74

http://dx.doi.org/10.7508/isih.2012.16.003

چکیده
  کیفیت آموزشی و پژوهشی از جمله دغدغه‌های اصلی نظام‌های آموزش عالی در اغلب کشورهای جهان است. بررسی‌ها نشان می‌دهد به‌رغم نقشی که دانشگاه‌ها در توسعه منابع انسانی داشته و دارند و همواره کوشش بر این بوده است که دانشجویان را تربیت کنند که بتوانند مشکلات جامعه را حل کنند، موضوع آموزش هنوز دچار کمبود‌ها و نارسایی‌‌های فراوانی بوده ...  بیشتر

4. بررسی تطبیقی ویژگی‌های برنامه درسی موسسات آموزش عالی از راه‌دور کشورهای ایران، انگلستان و هند

احمد آقازاده؛ قدسی احقر؛ رضا فضلعلی زاده

دوره 4، شماره 4 ، پاییز 1391، صفحه 75-106

http://dx.doi.org/10.7508/isih.2012.16.004

چکیده
  هدف این پژوهش شناسایی و مقایسه ویژگی‌های برنامه درسی آموزش عالی از راه دور در کشورهای انگلستان هند و ایران بوده است در این پژوهش شباهت‌ها و تفاوت‌های ویژگی‌های برنامه درسی موسسات آموزش عالی از راه دور در کشورهای مذکور به منظور بهبود بخشیدن نظام آموزش از راه‌دور در ایران بررسی و مقایسه شده است. براین اساس نوع مطالعه این پژوهش تطبیقی- ...  بیشتر

5. آموزش میان‌رشته‌ای مدیریت دولتی در ایران: الزامات برنامه‌ریزی درسی

سید مجتبی امامی؛ محمد مهدی ذوالفقار زاده؛ حسین خصاف مفرد

دوره 4، شماره 4 ، پاییز 1391، صفحه 107-144

http://dx.doi.org/10.7508/isih.2012.16.005

چکیده
  از بررسی مجموعه تعاریف مدیریت دولتی به نظر می‌رسد که بتوان آن را به‌کارگیری نظریه‌های مدیریتی، سیاسی و حقوقی برای اعمال اختیارات و انجام وظایف حکومتی در حوزه‌های قانون‌گذاری، اجرا و قضا دانست. این مقاله با بررسی تعاریف مختلف مدیریت دولتی مطرح می‌نماید که میان‌رشتگی رکن جدایی‌ناپذیر آموزش و پژوهش اداره امور عمومی در هر حکومت ...  بیشتر

6. مطالعه میان‌‌رشته‌ای رابطه جو سازمانی (باز و بسته) مدارس بر وضعیت سلامت‌روان و شخصیت هنرآموزان هنرستان‌ها

مژگان احمدپور ارده‌جانی؛ لیلا فلاحتی

دوره 4، شماره 4 ، پاییز 1391، صفحه 145-162

http://dx.doi.org/10.7508/isih.2012.16.006

چکیده
  هدف اصلی پژوهش تعیین رابطه جو سازمانی (باز و بسته) مدارس بر سلامت روان و شخصیت هنرآموزان هنرستانهای دولتی شهر کرج بود. بدین منظور تعداد 80 نفر از هنرآموزان هنرستانها در شهر کرج با روش نمونه گیری خوشه­ای تصادفی از بین 8 هنرستان فعال انتخاب شدند و پرسشنامه سلامت روانی (GHQ) و تست شخصیت آیزنگ اجراگردید. جهت تجزیه و تحلیل آماری ...  بیشتر