کاربردشناسی تجربی و کسری هنجارمندی بهره آموزش زبان خارجی از نظریة کاربردشناسی عام

ناصرالدین‌ علی تقویان؛ یحیی قائدی؛ سعید ضرغامی؛ جواد غلامی

دوره 6، شماره 3 ، شهریور 1393، ، صفحه 77-116

https://doi.org/10.7508/isih.2014.23.004

چکیده
  در این مقاله، بر پایه نظریه کاربردشناسی عام هابرماس، کوشیده‌ایم نشان دهیم که کاربردشناسی تجربی مرسوم در دانش زبان‌شناسی، در حوزه آموزش زبان خارجی از نقصان «کسری هنجارمندی» رنج می‌برد. کسری هنجارمندی به معنای فقدان منابع هنجارین برای داوری بر سر داعیه‌های اعتباری است که توافق بر سر آنها زمینه‌ساز رسیدن به فهم مشترک و برقراری ...  بیشتر