مدیریت
1. ارائه الگوی مدیریت زنجیرهٔ تأمین سبز جهت توسعهٔ پایدار محیط زیست با رویکرد مبتنی بر نظریهٔ داده‌بنیاد و دیمتل

زهرا دلشاد؛ مژده ربانی؛ حسن دهقان دهنوی

دوره 13، شماره 2 ، بهار 1400، ، صفحه 123-150

http://dx.doi.org/10.22035/isih.2021.368

چکیده
  مدل مدیریتی زنجیرهٔ تأمین سبز، جهت حفاظت از محیط زیست است و شرکت‌ها با استفاده از آن ‌می‌توانند با توجه به آینده‌نگری تأثیرات منفی زیست‌محیطی را کاهش داده و به استفاده مطلوب از منابع و انرژی دست یابند. هدف از مقالهٔ حاضر این است که با استفاده از روش کیفی داده‌بنیاد به شناسایی و تدوین الگوی زنجیرهٔ تأمین سبز در صنعت پتروشیمی استان ...  بیشتر

مدیریت
2. کاربرد بازاریابی اجتماعی در مدیریت بهینۀ مصرف آب

مهرداد ملک محمدی؛ محمد مهدی مظفری

دوره 10، شماره 4 ، پاییز 1397، ، صفحه 197-218

http://dx.doi.org/10.22035/isih.2018.298

چکیده
  مدیریت درست الگوی مصرف منابع آب یکی از زیرساخت‌های اصلی توسعۀ پایدار در بخش انرژی است. خشکسالی، افزایش جمعیت، صنعتی‌شدن جامعه و گسترش شهرنشینی از عواملی است که منجر به بحران منابع آب در کشور شده است. در این راستا، بازاریابی اجتماعی نقش مؤثری در اصلاح الگوی مصرف در بخش انرژی، به‌ویژه مصرف منابع آب، دارد. در این مقاله، به‌منظور تعیین ...  بیشتر

میان رشته‌ای
3. پیوند هرمنوتیک انتقادی با مطالعات سازمان و مدیریت: تحلیلی بر مبانی فلسفی و اسلوب اجرای آن در سازمانها

حسن دانایی‌فرد؛ ناهید امراللهی بیوکی؛ سیدحمیدرضا فاطمی عقدا

دوره 8، شماره 2 ، بهار 1395، ، صفحه 29-56

http://dx.doi.org/10.22035/isih.2016.215

چکیده
  هرمنوتیک انتقادی در علم فلسفه به‌طور اعم و در روش‌شناسی علوم انسانی به‌طور اخص ریشه دوانده است. این رویکرد از منظر روش‌شناسی، نوعی پژوهش کیفی قلمداد می‌شود و هدف آن، دستیابی به فهم درونی در بسترهای متنوع (از قبیل زبانی، زمانی، تجربی و...) است. یورگن هابرماس که از متقدمان مکتب فرانکفورت و نماینده این روش محسوب می‌شود، در سال 1981 یکی ...  بیشتر